Patroontje gestest: Bobbieshort

IMG_0397kopie.jpg

Een aantal weekjes geleden zag ik een oproep voorbij komen op Facebook van Iris aka Oekeboeleke. Zij vroeg of dat er vrijwilligers waren voor het testen van een patroontje. Natuurlijk wilde ik dat! Wat een leuk broekje!

Ik vond de Bobbieshort een typisch meisjesbroekje en als jongensmoeder vind ik het dan ook leuk om af en toe eens iets voor meisjes te maken. Gelukkig heb ik daarvoor een super lief nichtje van 2,5 waar ik zo nu en dan wat voor naai.

Het patroon staat uit 3 varianten waarvan het verschil hem zit in de been-boordjes. Daarnaast bestaat een optie voor ruches. Super schattig!

Eerst moest ik op zoek naar een geschikt stofje. Want in tegenstelling tot menig naaister heb ik geen uitpuilende kast vol met leuke stofjes. Op een dinsdagmiddag liep in de wibra binnen en stuitte daar in de sale tegen een toffe meiden-trui. Het lijkt op een glitter stofje maar van dichtbij lijken het kleine stukjes leer. Super lief en stoer tegelijk. Voor een prikkie nam ik de trui mee (€3,-). Hij ging s’avonds gelijk in de was zodat ik de volgende dag aan de slag kon.

IMG_0384.jpg

Het broekje maakte ik in maat 92. Ik koos voor versie 2, waarbij je eigenlijk de broekspijpjes hoort te rimpelen. Maar ik had nog wat zwarte boordstof liggen en heb dus niet de broekspijpjes gerimpeld, maar er gewoon een boordje aan genaaid. Dit zorgt ervoor dat het projectje nog sneller klaar is en dat mijn nichtje niet belemmerd wordt in het bewegen. Voor de ruches heb ik de binnenzijde van het stofje gebruikt. Die heeft een matte uitstraling. Afwerken van het stofje hoeft niet aangezien het stofje niet rafelt.

Terwijl mijn nichtje en mijn zoontje samen speelden heb ik het broekje in elkaar gezet. En de pasvorm is hartstikke goed! Past nog prima een maillot onder!

IMG_0410 klein.jpg

Omdat foto’s maken met 2 peuters die liever samen willen spelen niet helemaal meevalt zijn het aantal foto’s beperkt. Maar het is genoeg om een goede indruk te krijgen van het broekje.

IMG_5107 klein.jpgIMG_5104 klein.jpgIMG_5118 klein.jpg

Lijkt je het leuk de Bobbieshort ook eens te maken? Hij is hier te downloaden. Voor inspiratie kun je ook eens een kijkje nemen bij deze dames, zij gingen je voor.

Blogtour Bobbieshort:
Zaterdag 9 september
Smospotten&snoesjes
 ♥  Two Owlettes
Zondag 10 september
Petiteboutdechou  ♥  Molemiekesnaaiblog  ♥  Madelivje
Maandag 11 september
Mijn leven met 4 helden  ♥  Plus 2 is 5  ♥  C’est Saar!!

Dinsdag 12 september
Het-A-project
  ♥  Bel’etoile  ♥  ZowieZohandmade 

 

Een gedachte over “Patroontje gestest: Bobbieshort

Geef een reactie

