Mijn eerste jeans

Mijn eerste blog en mijn eerste jeans 😉
Wat een super leuk projectje was dit! Ik maakte van een ‘oude’ broek van mij een broek voor mijn jongste. Waar een broekje normaal een avondje duurt heeft deze mij wel flink wat uurtjes gekost. Een jeans bevat namelijk zo veel details. Wat dit project dan ook zo te gek maakt.

IMG_0133
Mijn oude jeans

Als basis gebruikte ik mijn eigen patroontje. Uiteraard voegde ik hier de bekende kniestukken aan toe. Daarnaast kreeg het broekje ook een fake-gulp en broekzakjes (met een stukje leer als detail). De siernaden onder de kniestukken komen uit de oorspronkelijke broek. Ik vond het een leuk detail en daarom heb ik het hergebruikt.

Op de achterzijde kwam er een siernaad en maakte ik broekzakken. Zo leuk om te maken met die sierstiksels!

IMG_0182.JPG
Beetje jammer van de draaipijp (links)

Vervolgens heb ik de heupband en de lusjes van de oude broek af getornd. De band opnieuw bevestigd en tot slot kregen de lusjes ook een plekje.

Hierna heb ik me nog even uitgeleefd op het broekje met een tornmesje, kaasrasp en pincet. Zo werd de broek een beetje distressed.

IMG_0206kopie.jpg

Vervolgens heb ik nog elastiek toegevoegd aan de binnenzijde zodat het broekje qua breedte verstelbaar is. En uiteraard moest er nog een knoop op!

 

Tot slot heb ik wat probeersels gedaan met bleek. Heel spannend, maar heel blij met het eindresultaat!

IMG_0282.JPG

IMG_0283.JPG

Al met al een succes! Mees wilde hem niet meer uit (ookal was het 24 graden ☀️)

3 gedachtes over “Mijn eerste jeans

Geef een reactie

